De Salming enRoute3 schoen voor heren wordt vooral gewaardeerd om zijn comfort, veelzijdigheid en ongewoon lage gewicht voor een volumeschoen. Voor het seizoen 2021 in twee nieuwe
kleurencombinaties!
De nieuwe Salming enRoute3 van vorig jaar heeft de populariteit van ons basismodel nog verder verhoogd. Het volledig vernieuwde bovenwerk, dat sinds vorig jaar bestaat uit een ultralicht,
elastisch en toch ideaal sterk breisel, is zeer positief ontvangen en heeft het algemene comfort van dit laarsmodel verder verhoogd.
Het gebruik van premium Recoil+ dempingsschuim in de zool van de schoen is ook een stap in de goede richting gebleken, omdat het de derde generatie enRoutes niet hindert en integendeel het
algemene reactievermogen ervan verbetert. Daardoor is de schoen realistisch sneller en preciezer dan in de eerste generaties.
Voor het seizoen 2021 komt de enRoute 3 in dezelfde kwaliteit en in twee nieuwe kleurencombinaties.
Voor wegen en verharde paden
De enRoute 3 is in de eerste plaats ontworpen voor hardlopen op de weg of op asfalt, maar ook op natuurlijke verharde wegen zul je je er niet slecht in voelen.
Voor beginners en gevorderden
De enRoute3 is zo'n veelzijdig model dat zowel de beginnende als de gevorderde loper hem zal waarderen om zijn functies. De enRoute3 heeft een neutraal profiel, en de middelharde demping maakt hem
geschikt voor lopers met een normale pronatie en supinatie. Ook het hogere gewicht van de loper hoeft geen belemmering te zijn, de demping is ook hier voldoende en duurzaam.
Goed voor lange trainingen en meer stevige loopjes.
De enRoute3 is speciaal ontworpen voor het lopen van lange afstanden op harde ondergrond. Door hun lichte gewicht en algemene wendbaarheid gebruiken veel lopers ze ook voor snellere, meer snelle
loopjes of als wedstrijdschoen vanaf 10 km.
Schoenconstructie en -technologie
Schoen bovenkant
Drie lagen voor comfort en stabiliteit
De 3-lagige constructietechnologie van het bovenwerk is ontworpen om de voet voldoende te stabiliseren in de schoen, maar ook om voldoende comfort en algemene duurzaamheid van de schoen te
garanderen.
Drie lagen vormen het geheel:
- Naadloze binnenzool aan de binnenkant om wrijving en belemmering van de voet te minimaliseren.
- Stabiliserende ExoSkeleton inlegzool
- Extern sterk, lichtgewicht en licht rekbaar breisel om de duurzaamheid van de schoen te verhogen met behoud van comfort en ademend vermogen
De voet wordt op zijn plaats gehouden
Hielcup - de hielcup van onze schoenen is zo ontwikkeld dat hij het gewicht van de schoen niet verhoogt en het algemene gevoel van comfort in de schoen niet verstoort, maar tegelijkertijd zijn
functie vervult, namelijk de voet in de schoen stabiliseren en fixeren.
Natuurlijke en efficiënte voorvoetbeweging
Het bovenwerk van de schoen is verbreed in de teenzone met TOE BOX-technologie om voldoende ruimte te bieden voor de voorvoetbeweging, waardoor een natuurlijkere en efficiëntere beweging vanuit
biomechanisch oogpunt wordt bevorderd.
Tussenzool - schoendemping
Tot 20% meer energie in elke opleving
Het hoogwaardige Recoil+™-materiaal in de tussenzool helpt harde voetstoten op te vangen. Vergeleken met conventioneel EVA-schuim absorbeert het beter de negatieve krachten tijdens de stap en
geeft het tot 20% meer van de in de rebound gebruikte energie terug. Het schuim is zeer stabiel. Het is goed bestand tegen temperatuurverschillen met behoud van dezelfde eigenschappen. Ook de
duurzaamheid is een groot voordeel. De loopeigenschappen van de schoen veranderen niet ondanks het grote aantal gelopen kilometers.
Nog meer comfort
SoftFOAM is een speciaal inzetstuk in de hielzone, gemaakt van een materiaal dat de negatieve impact van schokken in dit deel van de schoen nog beter kan verminderen. Het speciaal ontwikkelde
materiaalmengsel kan deze ongewenste krachten 70% beter absorberen dan gewoon EVA-schuim. Het samenspel van SoftFOAM en Recoil+ materialen zorgt voor een comfortabele en efficiënte loopervaring.
Buitenzool - zool van de schoen
Ondersteunt de juiste biomechanica van beweging
De Torsion Efficiency Unit™ is een technologie die de algehele stabiliteit van de schoen gevoelig ondersteunt. Deze eenheid van TPU-plastic is in het midden van de zool geplaatst, zodat hij niet
beperkend werkt, maar juist de efficiëntie en de juiste biomechanica van het lopen maximaal ondersteunt.
Comfort bij impact, efficiëntie bij rebound
De TGS 62/75° technologie verdeelt de zool van de schoen in 2 delen. Het eerste deel - van de hiel tot de bal van de voet - beslaat ongeveer 62% van de zool en is ontworpen met het oog op maximale
stabiliteit en schokdemping. Het wordt van het tweede deel - het voorste deel van de zool - gescheiden door de zogenaamde balletlijn, die onder een hoek van 75° langs de zool loopt. Deze verdeling
zorgt ervoor dat de schoen precies op de juiste plaats buigt om de natuurlijke laterale en voorvoetflexie te stimuleren. De voorkant van de schoen is vervolgens ontworpen voor maximale
rebound-efficiëntie tijdens het hardlopen.
Duurzaamheid en zeer goede grip in alle omstandigheden
Het duurzame lichtgewicht rubberen materiaal waaruit de contactvlakken van de zool bestaan, is een duurzaam maar zeer licht rubbermengsel met zeer goede grip, zelfs in natte omstandigheden.
Specificaties
- Naar geslacht: mannen
- Kleur: blauw
- Type loopschoen: wegvolume
- Daling: 6 mm
- Modelreeks: enRoute
- Gewicht: 246g (US 9)
- Kantprofiel: 24,5mm - 18,5mm
- Materiaal buitenzool: Duurzaam lichtgewicht rubber
- Tussenzool: Recoil™ PLUS + SoftFOAM™
- Collectie: 2021
Parameters:
Sport |
Lopend
|
Seizoen |
2021 Q1
|
Type voetstoot |
Neutraal
|
Type loopschoenen |
Opleiding
|
Type oppervlak - lopend |
Weg
|
Schoenafstelling |
Ademende
|
Schoenbreedte |
Standaard
|
Verzachtend |
Medium demping
|
DROP |
6 mm
|
Technologie |
Torsion Efficiency Unit™
,
3 Layer Construction
,
TGS 62/75°
,
SoftFOAM
,
Recoil+™ Midsole
,
Heelcup
,
Toe Box
|
Torsion Efficiency Unit™
De Torsion Efficiency Unit™ is een technologie die de stabiliteit van de schoen gevoelig ondersteunt. Deze eenheid is zo in de zool geplaatst dat hij niet beperkend werkt, maar juist de loopefficiëntie maximaliseert. De enRoute 3 gebruikt een semi-transparante TPU unit, terwijl het Race model een torsie unit heeft van lichtgewicht carbon.
3 Layer Construction
Als je honderden kilometers met je schoenen moet lopen, moeten ze niet alleen duurzaam en comfortabel zijn, maar ook je voet goed op zijn plaats houden. Op bepaalde modellen gebruiken we een eenvoudige lichtgewicht 3-laags constructie die precies biedt wat je verwacht van een volume wegschoen.
TGS 62/75°
De afstand van de hiel tot de bal van de voet (62% van de zool) is ontworpen voor maximale stabiliteit en schokabsorptie. Dit gebied wordt afgesloten door een "balletlijn" die dit stabiliserende deel onder een hoek van 75% beëindigt. Achter deze balletlijn zijn de schoenen op hun beurt voorzien van een materiaal dat de rebound tijdens het lopen ondersteunt en stimuleert. De TGS 62/75-technologie zorgt ervoor dat de schoen precies op de juiste plaats buigt om de natuurlijke zij- en voorvoetbewegingen van de voet te stimuleren.
SoftFOAM
SoftFOAM is het materiaal dat in de zool bij de hiel wordt gebruikt. Het is verantwoordelijk voor het verminderen van de impact bij het stappen op de hiel. Deze speciale samenstelling kan deze ongewenste krachten 70% beter opvangen dan de gewone EVA samenstelling. Het samenspel van SoftFOAM en Recoil-materialen zorgt voor een comfortabele en efficiënte loopervaring.
Recoil+™ Midsole
Een nieuw ontwikkeld materiaal in de tussenzool helpt harde schokken van de voet op te vangen. Vergeleken met conventioneel EVA-schuim absorbeert het beter de negatieve krachten van de voetval en kan het op zijn beurt de energie die in de rebound wordt verbruikt beter benutten.
Heelcup
De hielcup van onze schoenen is zo ontwikkeld dat hij het gewicht van de schoenen niet verhoogt, maar tegelijkertijd zijn functie vervult, namelijk het stabiliseren en fixeren van de voet in de schoen.
Toe Box
Het teengedeelte is verbreed om veel meer bewegingsvrijheid voor de voorvoet te bieden, wat vanuit biomechanisch oogpunt een natuurlijkere en efficiëntere beweging bevordert.