Het beproefde Salming Greyhound model van de afgelopen twee seizoenen komt in een nieuwe kleurencombinatie en ongewijzigde kwaliteit voor dit jaar. U kunt dus nog steeds verwachten dat ons
topmodel maximaal comfort biedt, maar tegelijkertijd zal het dynamische materiaal in de dempingslaag u verleiden om met onverwachte behendigheid te rennen.
Zoals het een rasechte volumeschoen betaamt en hoort, zijn de Greyhounds ook getooid met een wat breder en steviger bovenwerk, waardoor je het niet benauwd krijgt, zelfs niet als je voeten
opzwellen na een grotere portie kilometers.
De laatste belangrijke eigenschap is echter de belangrijkste voor veel lopers, de Greyhound heeft een bovengemiddelde duurzaamheid. De duurzame en duurzame materialen in de tussenzool en het
bovenwerk worden ideaal aangevuld met een extra duurzame buitenzool, ontwikkeld door het Italiaanse bedrijf Vibram.
Thuis op asfalt
De Greyhound is echt een wegschoen, en op deze ondergrond zul je zijn prestaties het meest waarderen. Natuurlijk hoef je ook niet bang te zijn om over een niet zo moeilijke natuurlijke ondergrond te
lopen, maar door de hogere en zachtere demping is de schoen niet echt geschikt voor meer trailachtige paden.
De gevorderde loper zal waarderen
Hoewel het Greyhound-model een zeer goed dempende en duurzame schoen is, vooral geschikt voor beginners of zwaardere lopers, zullen de ware kwaliteiten ervan meer gewaardeerd worden door de meer
gevorderde loper. Hoewel de Greyhound vooral een comfortabele schoen is voor langzamere lunges voor beginners, zal een meer ervaren loper met een meer geavanceerde rebound-techniek onder de indruk
zijn van de dynamische energieteruggave die de schoen biedt door zijn actieve demping. Greyhound schoenen hebben een neutraal profiel.
Tot in het oneindige
De Greyhound is gebouwd om lange afstanden af te leggen op harde ondergrond, en al zijn kenmerken passen daarbij. Maar voor veel lopers maken de actieve demping en de energieteruggave ze ook tot hun
eerste keuze voor wedstrijden vanaf 10 km. De Greyhound is gewoon een model met twee gezichten.
Schoenconstructie en gebruikte technologieën
Schoen bovenkant
Minder is meer
De eenvoudige drielaagse bovenbouw werkt precies zoals verwacht in een volumineuze wegschoen - hij is comfortabel breed en hoog, maar stabiliseert de voet toch voldoende. Tegelijkertijd kunt u
vertrouwen op zijn duurzaamheid, en u zult het uitstekende ademende vermogen waarderen tijdens langere runs. De Greyhound's 3-lagen constructie maakt het goed:
- Naadloze binnenzool aan de binnenkant om wrijving en blaren op de voet te minimaliseren
- stevigere middenlaag met EVA-schuim voor comfort en stabiliteit
- Buitenste laag van sterker gaas om te voorkomen dat vuil de schoen binnendringt en om te zorgen voor ademend vermogen
De voetfixatie is essentieel
Hielcup - de hielcup in onze schoenen is zo ontwikkeld dat hij het gewicht van de schoen niet verhoogt en het algemene gevoel van comfort in de schoen niet verstoort, maar tegelijkertijd zijn functie
vervult, namelijk de voet in de schoen stabiliseren en fixeren.
Natuurlijke en efficiënte voorvoetbeweging
Het bovenwerk van de schoen is verbreed in de teenzone met TOE BOX-technologie om voldoende ruimte te bieden voor de voorvoetbeweging, waardoor een natuurlijkere en efficiëntere beweging vanuit
biomechanisch oogpunt wordt bevorderd.
Tussenzool - schoendemping
Tot 20% meer energie in elke opleving
Het hoogwaardige Recoil+™-materiaal in de tussenzool helpt harde voetstoten op te vangen. Vergeleken met conventioneel EVA-schuim absorbeert het beter de negatieve krachten tijdens de stap en geeft
het tot 20% meer van de in de rebound gebruikte energie terug. Het schuim is zeer stabiel. Het is goed bestand tegen temperatuurverschillen met behoud van dezelfde eigenschappen. Ook de duurzaamheid
is een groot voordeel. De loopeigenschappen van de schoen veranderen niet ondanks het grote aantal gelopen kilometers.
Buitenzool - de zool van de schoen
Comfort bij impact, efficiëntie bij rebound
De TGS 62/75° technologie verdeelt de zool van de schoen in 2 delen. Het eerste deel - van de hiel tot de bal van de voet - beslaat ongeveer 62% van de zool en is ontworpen met het oog op maximale
stabiliteit en schokdemping. Het wordt van het tweede deel - het voorste deel van de zool - gescheiden door de zogenaamde balletlijn, die onder een hoek van 75° langs de zool loopt. Deze verdeling
zorgt ervoor dat de schoen precies op de juiste plaats buigt om de natuurlijke laterale en voorvoetflexie te stimuleren. De voorkant van de schoen is vervolgens ontworpen voor maximale
rebound-efficiëntie tijdens het hardlopen.
Tot 25% meer duurzaamheid
Ontwikkeld door het gelijknamige Italiaanse bedrijf, wereldleider in de productie van zolen, biedt de VIBRAM XS TREK schoenzool tot 25% meer slijtvastheid dan conventionele zolen. Tegelijkertijd
biedt deze rubbersamenstelling zeer effectieve tractie in zowel droge als natte omstandigheden.
Parameters:
Sport |
Lopend
|
Seizoen |
2021 Q1
|
Type voetstoot |
Neutraal
|
Type loopschoenen |
Opleiding
|
Type oppervlak - lopend |
Weg
|
Schoenafstelling |
Ademende
|
Schoenbreedte |
Standaard
|
Verzachtend |
Hoge demping
|
DROP |
6 mm
|
Technologie |
TGS 62/75°
,
Toe Box
,
Vibram® XS Trek Evo
,
EVA
|
TGS 62/75°
De afstand van de hiel tot de bal van de voet (62% van de zool) is ontworpen voor maximale stabiliteit en schokabsorptie. Dit gebied wordt afgesloten door een "balletlijn" die dit stabiliserende deel onder een hoek van 75% beëindigt. Achter deze balletlijn zijn de schoenen op hun beurt voorzien van een materiaal dat de rebound tijdens het lopen ondersteunt en stimuleert. De TGS 62/75-technologie zorgt ervoor dat de schoen precies op de juiste plaats buigt om de natuurlijke zij- en voorvoetbewegingen van de voet te stimuleren.
Toe Box
Het teengedeelte is verbreed om veel meer bewegingsvrijheid voor de voorvoet te bieden, wat vanuit biomechanisch oogpunt een natuurlijkere en efficiëntere beweging bevordert.
Vibram® XS Trek Evo
De nieuwe Vibram® XS Trek Evo buitenzool biedt nog meer grip op gevarieerd terrein en verbetert de kwaliteit van de sportieve prestaties.
EVA
EVA (ethyleenvinylacetaat) is om verschillende redenen het meest gebruikte dempingsmateriaal in sportschoenen:
- de mechanische eigenschappen kunnen gemakkelijk worden gewijzigd door vermenging met andere componenten
- De dichtheid kan worden veranderd door verschillende hoeveelheden lucht aan het mengsel toe te voegen.
- meer opties voor ontwerp en vormen met eenvoudigere en goedkopere verwerking
- variaties bieden verschillende mogelijkheden voor verschillende schoenconcepten, individuele voorkeuren en loopstijlen.